מבקרים בבלוג

יום ראשון, 17 בדצמבר 2017

איך לא להיות חולים

האם אנחנו יכולים להימנע מלהיות חולים?

יתכן שהשאלה הזו עשויה להישמע קצת יומרנית, אבל מאחוריה מסתתרת תפיסת בריאות עמוקה יותר שאותה היא מייצגת. בהתאם לתפיסה הזו, ואפשר אפילו לומר בהתאם לעמדה זו שאנו יכולים לנקוט בחיים, אנחנו יכולים לעשות הרבה מאוד דברים כדי למנוע ולמזער בעיות בריאות וחוסר איזונים שפוקדים אותנו.
זה יכול להיות מאוד מטריד עבור רבים מאיתנו, להרגיש ברגעים מסוימים את 'בגידת הגוף', אותה הרגשה של לא להיות בשליטה על סימפטומים שמתחילים להזדחל פנימה ולהטריד את חיינו. כשזה קורה אנחנו עשויים להרגיש מתוסכלים ואפילו מאוכזבים מהגוף שלנו ומעצמנו, בעקבות העובדה שאנחנו לא מצליחים להבין מדוע הופיעו הסימפטומים האלו, למה דווקא עכשיו, ולמה דווקא לנו?

אבל כאן אנחנו שואלים- האם זהו הכרח? האם בהכרח עלינו לחוות את עצמנו כחסרי אונים ונבוכים ביחס לתהליכים הגופניים שעוברים עלינו? האם עלינו להישאר מחוסרי הידע הנחוץ ולהיות כה מופתעים?

למעשה, יש ידע רב שיכול לעזור לנו לעלות על דרך אחרת, ולהיות מוכנים הרבה יותר לאותם חוסר איזונים עם פתרונות טובים ויעילים. ניסיון חיי לימד אותי שפתרונות אלו נמצאים פעמים רבות בידע שנמצא מחוץ לתחומי הידע של הרפואה הרגילה.

רשימת הסימפטומים שאותם פתרתי בעצמי בעזרת טכניקות ושיטות אלו ארוכה, וביניהם למשל היו: שיעול וליחה מרובים בגילאי העשרים שנפתרו בעזרת שינוי אורח חיים והפסקת צריכה של מוצרי חלב, בגילאי השלושים שימוש בהומיאופתיה ותוספי מזון פתרו שורה ארוכה של בעיות שכללו התייבשות כרונית, עייפות, בעיות במערכות הולכת הנוזלים בגוף וחולשה, ולקראת יום ההולדת הארבעים כאבי גב ורגל שנמשכו כעשרה חודשים והשפיעו על כל תחום בחיי נפתרו בעזרת לימוד ויישום של הבנה וטכניקות שמגיעים מהתחום של רפואת גוף ונפש. אף לא אחת משיטות אלו נלמדו במהלך הלימודים בבית הספר לרפואה, אך כל אחת מהן בתזמון ובהקשר הנכון היוו פתרון שלם לבעיה מסוימת שממנה סבלתי.

זכור לי היטב איך במהלך סבב ברפואת המשפחה, הרופא החונך שלי הסביר לי שמתוך 1000 אנשים שיסבלו מסימפטומים, רק כ-100 יחפשו עזרה רפואית, ומתוכם רק כ-10 יקבלו תרופות מהרופאים שלהם, ומתוכם אחד יופנה לחדר המיון ובית החולים. אם נהפוך את הנתונים האלו על ראשם, נראה בבירור את העובדה הבאה- המשמעות היא שרוב הזמן, רוב האנשים שסובלים מסימפטומים, יסבלו בשקט.

היום אני רוצה לאתגר את המשוואה הזו, מכיוון שלאמונתי ותחושתי ישנם כלים רבים שיכולים לעזור לנו לאתר ולתקן מצבי חוסר איזון גופניים, בטרם הם הופכים לבעיות רפואיות של ממש, ואותם כלים ניתנים לרכישה ולמידה על ידי כולם.

בטאו-טה-צ'ינג, ספר שנכתב על ידי לאו טסו, שהוא מעיין אינסופי של חוכמה שמגיע אלינו מהמזרח הרחוק, ישנה אמרה שממחישה זאת היטב: "פגשו את הקושי כשהוא עוד קל. פגשו את הגדול בעודו קטן. הדבר הקשה ביותר בעולם היה חייב להיות קל בתחילה. הדבר הגדול ביותר בעולם הוא קטן בתחילתו."

הטאו טה צ'ינג הוא אכן תיאור ישיר של הגשת שליטה מלאה ומאסטרי (מלשון להיות מאסטר, למשול ולכוון). ואני רוצה להציע לאמץ גישה כזו גם ביחס לגופנו. ניתן להשיג זאת בהדרגה ובלימוד סבלני על ידי לימוד שיטות וטכניקות ממגוון תחומי ידע- חלקם מדעיים וחלקם אינטואיטיביים, חלקם מגיעים אלינו מהמזרח וחלקם מהמערב, אשר משתלבים למערכת אחת שלמה שמאפשרת לנו להיות מודעים וקשובים לגוף שלנו ולתהליכים המורכבים שבו. אנחנו רוצים בסופו של דבר להכיר את הגוף שלנו, להבין אותו ולהכווין אותו טוב יותר.

כאשר אנו עושים זאת, אנחנו משנים את התפקיד שלנו עצמנו כליל. במקום להיות בעמדה של בלבול ביחס לגופנו ופגישה של סימפטומים שאיננו מבינים, אנו לוקחים עמדה הפוכה לחלוטין- בה אנחנו שואפים תמיד להיות צעד אחד קדימה ולפני התהליכים עצמם. תהליך זה מתאפשר על ידי למידה כאמור של טכניקות וכלים ויישום שלהם באופן קבוע, והוא מתחיל אפילו לפני כן- בעצם ההחלטה שלנו להפוך למאסטרים של גופנו אנו.


לקראת קורס שיפתח בקרוב אנחנו מתכוונים לחלוק בידע רב, בתור שירות ללא תשלום (המידע הוא באנגלית)
במעבר לקישור בהמשך תוכלו לקבל טיפים, סרטוני וידאו והקלטות, מאמרים ועוד המון ידע לשיפור רמת הבריאות ואיכות החיים.
(בחלק העליון הימני של המסך יש ריבוע צהוב, ההרשמה בלחיצה עליו)
ההרשמה היא ללא כל התחייבות וניתן בכל זמן לבטל אותה 

מאחל חג שמח ומלא באור!
שלך בחום,
ד"ר ניר ברוש

  

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

שלום ד"ר ברוש

חוסר איזון ובעיות בריאות מקורם בחוסר ידע. רובנו לא קיבלנו חינוך הכולל גוף, נפש וחשיבה לכן לא פיתחנו כלים היכולים לעזור בריפוי עצמנו. יותר מזה רובה של האנושות אינה יודעת שקיימת אפשרות לריפוי עצמי.
סבתי גידלה 11 ילדים וכולם הגיעו לזיקנה בריאים, יחסית, בנפשם ובגופם. היה משהו מיוחד בסבתי, אם אבי, כילד לא יכולתי להסביר את המיוחדות הזו. היום אני מבין שהיא קיבלה דוקטורת מהטבע באיזון גוף ונפש. לכן היא שרדה מצבים קשים מאוד. אצלה האיזון היה טבעי. בגיל מבוגר התחלתי לגלות מי השולט בי ועל ידי כך מי יכול לפתור את הקשיים שאני פוגש. שאלתך ד"ר ברוש נכונה כיצד ניתן ליחיות ללא מחלות. ראשית להבין שדרך כזו קיימת ושנית לדעת עם אני מעוניין ללכת בדרך שתאפשר חיים של בריאות ואיזון. מעט אנשים נולדים מאוזנים. על רובנו ללמוד את אומנות החיים. אני אישית, בשלב מאוחר בחיי, חשתי שחיי מתנהלים בארפל סמיך. זו היתה הדחיפה שהובילה אותי לחקור אפשרויות אחרות. לימוד שנעשה ביום יום על ידי הקשבה ומודעות. נוכחתי שכל רגע אני מובל על ידי דחפים שמובילים אותי לביזבוז אנרגיה והתוצאה היא חוסר איזון. עד כמה אחרים יכולים להעזר בניסיונותיי, אני מניח שרק בודדים אלה שהשראתם של בודדים יכולה לשנות את חייהם של רבים. בהערותיי מסרתי תמצית השקפותיי מי יודע אולי מהם ניתן להכין תה מרענן.