מבקרים בבלוג

יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

רפואה בגובה העיניים- על גוף, נפש ומה שביניהם

היי, 

אני שמח לראות אותך כאן. 
ישנם דברים שאי אפשר להעביר במאמר, או בכתבה, או בסרטון או מצגת, 
יש דברים שהדרך הנכונה והישירה להעביר אותם היא בתכתובת ישירה, בתקשורת מלב אל לב, עם יכולת להגיב, לחלוק, ולפתוח הלאה,
וזו הסיבה לכך שאנחנו 'גוזרים ביחד את הסרטים' לפתיחתו החגיגית של הבלוג שלי היום.
כי ישנם דברים שיכולים להיות חשובים לבריאות שלך, שנוגעים לאיזון הגוף והנפש, שכדאי לדבר עליהם שוב ושוב, מכמה וכמה זוויות, כדי לראות עד כמה הדברים האלו רלוונטיים ומשמעותיים עבורך- ממש ביום יום שלך. 
זה גם האופן שבו אני חי את חיי, כהתבוננות ומודעות לתהליכי הגוף והנפש, והאופן שבו הנפש משפיעה על הגוף והגוף על הנפש, בכעין משחק של כלים שלובים, השזורים זה בזה ללא הפרד. 

וכאן בבלוג אני רוצה לחלוק אתך את החוכמה המעשית הזו. חוכמה שהיא לא תיאוריה רחוקה, אלא כלים מעשיים, דרכי התנהלות יומיומיות, ותובנות שיכולות להביא לאיזון את הפלא הזה שהוא...מה שהנך. 

למה זה חשוב לדבר על הקשר בין הגוף לנפש?
האמת היא שלשאול את השאלה הזו זה כמו לשאול למה זה חשוב לשתות מים, או לנשום אוויר. 
והתשובה הכי הכי פשוטה ובסיסית היא מכיוון שאלו שני הכלים הכי חשובים, שאיתם אנחנו עוברים את הדבר הזה שנקרא החיים שלנו. 
ואת שני הכלים האלו, את הגוף והנפש, אנחנו רוצים בכושר שיא (תרתי משמע), בתפקוד מיטבי, בחיוניות- כמה-שיותר-טובה, ובגישה מנטאלית נכונה ובריאה. 

ולכך הבלוג הזה מוקדש.
כדי ללמד אותך להעלות למודע ולטפח ולהזין את עצמך, וללמוד כיצד את שני הכלים שלך גוף ונפש- להביא לתפקוד הטוב ביותר האפשרי עבורך! 


אז אחרי מילות ההקדמה החגיגיות בואו נצלול ביחד למים...
מה שאני רוצה לכתוב לך עליו היום הוא על מכשולים לריפוי. 

מה זה מכשולים לריפוי? אלו הדברים שמונעים מאיתנו להשיג את מטרת הבריאות והאיזון שלנו. חד וחלק. 
אני פוגש במרפאה שלי הרבה מטופלים שפשוט עושים דברים לא נכונים, שכל עוד שהם לא מתקנים אותם הם לא יצליחו להגיע לריפוי שלם ומלא. 
כמה דוגמאות- מערכת יחסים לא טובה, דיכוי של משהו שהם היו אמורים להגיד למישהו כבר לפני הרבה הרבה זמן, חוסר טיפול רגשי מתאים, בית שנמצא מעל שנאי של חברת החשמל שמייצר בעיות בריאות, אכילה של מזון לא נכון שיש כלפיו תגובת רגישות יתר...והרשימה עוד ארוכה...

אז הנה עצה קטן להיום- אם יש לך בעיה רפואית כלשהי, וניסית כבר את כל מה שכתוב בספרים (וגם כבר את מה שלא...) כדי לרפא אותה, זה הזמן לחשוב על מכשולים לריפוי שלך.

איך לעשות את זה?
פשוט לסרוק את החיים שלך, מקצה לקצה, ולחשוב 'מה היה יכול לייצר את הבעיה הזו או להחמיר אותה'...ואז לנסות לשנות, בעדינות ובנחישות צעד אחר צעד. 
מומלץ לבדוק דברים רגשיים וגם דברים כלליים יותר כמו סביבת המגורים, מערכות היחסים, האוכל, קרינה סביבתית ועוד. 

קשה לי להגיד ולהדגיש עד כמה הדבר האחד הזה יכול להיות חשוב עבורך, אני לפעמים בודק את הכיוונים הללו באבחונים במרפאה משך זמן ממושך, כי כשעולים על דבר כזה ומשחררים לחופשי את אנרגיית הריפוי, זה יכול לייצר שינויים ממש דרמטיים בחיים של המטופלים.

מאחל לך חגים שמחים (והנה מכשול לריפוי למי שסובלים מהשמנת יתר, כולסטרול וסוכר- חגי ישראל! ואכילת היתר שמלווה אותם...אז שימו לב ואל תיפלו למלכודת הדבש הזו גם השנה בבקשה). 

ימים בריאים ושמחים
ד"ר ניר ברוש
  

נ.ב.- ואני מזמין אותך להגיב, ולשתף, ולחלוק הגיגים, ולהזמין חברים שגם אוהבים להיות...
בריאים!