מבקרים בבלוג

יום ראשון, 8 ביוני 2014

אנחנו חיים בעידן של אופנות- מותג אחד עולה, והשני יורד, השלישי עולה והרביעי יורד. בכל פעם יש כוכב חדש בשוק שכולם נוהרים אחריו עד לכוכב הבא...את אותה המגמה אנחנו רואים גם בנוגע לענייני בריאות- חדשות לבקרים יש תרופה חדשה, או תוסף מזון חדש שהנה הם-הם אלו שהולכים לפתור לנו את כל הבעיות הבריאותיות שלנו.

אבל אני חייב להגיד (ואני מניח שזה גם לא יפתיע אותך) שבנוגע לבריאות שלנו אין קיצורי דרך, אין כוכבים אמיתיים, ואין תחליף לבסיס הבריאותי הנכון.

אף אחד לא ישווק באגרסיביות ובצורה משכנעת פעילות גופנית (אלא אם הוא בעל מכון כושר...); אף אחד לא יהלל את סגולותיו של המלפפון לבריאות ( חוץ מבמקרה הנדיר שהוא בעל כמות עצומה של שדות מלפפונים), ואף אחד לא יציע לנו מבצע של 1+1 כדי שנדאג להרגלי שינה טובים ובריאים (אלא אם כן הוא רוצה למכור לנו מכשיר שמשתמשים בו דווקא בזמן שאנחנו ישנים...).

טוב, ועכשיו ברצינות.

יש כמה רמות שבהן אנחנו יכולים להיות בריאים. הרמה הראשונה ביותר היא רמת הבסיס- כמו היסודות של בית. הרמה השנייה היא רמת התוספות- קומה ראשונה, שנייה, שלישית; והרמה השלישית היא רמת 'המותרות', הפנטהאוז, המרפסת וכו'. בלי יסודות- אין בית, ושום דבר מהרמות הבאות לא יחזיק.

אותו דבר נכון ביחס לבריאות שלנו- אין תחליף לבסיס. הבסיס הוא המפתח למניעת רוב המחלות ברוב המצבים, והוא המפתח לשמירה על איכות חיים ובריאות לאורך זמן, ורק אחר כך באים כל שאר הדברים.
אז לצורך העניין היום הכנתי עבורך 7 עצות טובות וחשובות שיזכירו לך לדאוג לבריאות שלך, 7 תזכורות יעילות ומועילות שכמעט אף אחד לא יטרח לשווק ולשכנע אותך שזה כדאי לך ( וזה די מדהים לראות שהדברים הכי יעילים לא יצריכו ממך שום הוצאה כספית לא הגיונית...).
אז עכשיו אני 'אשווק' את זה לרגע, כדי שיעניין אותך לקרוא הלאה:

7 העצות הכי חשובות לבריאות שלך- המשך הקריאה כאן

1.      שינה טובה- שנת הלילה חשובה מאין כמוה במהלכה מתרחשים תהליכים חיוניים ביותר בגוף. חשוב מאוד לדאוג לתנאי שינה טובים של שקט ולוודא שאין דברים שמפריעים לשינה הרציפה. מומלץ מאוד כשעה לפני השינה לעסוק בפעילויות שקטות ומרגיעות, להימנע מחומרים ממריצים כמו קפה, תה או קקאו משעות הערב; ולוודא שהכרית והמזרן טובים עבורך, ואם צריך מומלץ להיעזר בטכניקות הרפיה והירגעות טרם השינה.

2.      אכילה נכונה- חשוב שהאוכל יהיה נקי ככל האפשר, ללא ריסוס ואורגני. מזון שמבוסס ברובו על תזונה צמחית נחשב לבריא ביותר ומגן מפני מחלות כסוכרת, מחלות לב וסרטן. כדאי מאוד להתבסס בעיקר על אוכל שמכינים בבית, מחומרים טבעיים וללא תוספות של צבעי מאכל וחומרי שימוש מלאכותיים למיניהם.

3.      שתייה מספקת- מומלץ מאוד לשתות מים נקיים וצלולים, אפשר ממסנן כמו בריטה או מינרליים. הכמות המומלצת היא לשתות כוס פעם בשעתיים במשך שעות היום. צבע השתן הוא המדד האם אנחנו שותים מספיק או לא- שתן בהיר עד צלול מעיד על כך שאנחנו בכיוון הנכון J; או כמו שאומר המשפט:' שתן צהוב- לא טוב; שתן שקוף-אתה אלוף'

4.      תנועה- פעילות גופנית מכל סוג חיונית לבריאות שלנו בצורה בלתי נתפסת. פעילות גופנית יכולה להיות מכל מיני סוגים- אירובית או אנאירובית, נמרצת או איטית ומתונה. מה שכדאי הוא לבחור סוג פעילות שגורם לנו להנאה ומתאים למבנה הגוף שלנו, כדי שנוכל להתמיד בכך לאורך זמן. תנועה חשובה גם במשך היום עצמו- מומלץ מאוד לנצל הזדמנויות רבות לזוז כדי לשרוף קלוריות באופן שגרתי (לעלות במדרגות במקום במעלית, ללכת ברגל למכולת או לסופר במקום במכונית וכו').

5.      הימנעות מרעלים- חשוב ביותר לצמצמם כמה שיותר חשיפה לרעלים סביבתיים. הסביבה המודרנית מלאה ברעלים ומזהמים סביבתיים- כמויות גדולות של צבעי מאכל במזון, מים עם פלואור (בישראל מי הברזים עדיין מכילים פלואור בניגוד לרוב המדינות המפותחות בעולם), עישון, ואפילו זיהומים סביבתיים של קרינה שבוקעת מטלפונים סלולריים, אנטנות ומכשירים חשמליים מסוימים. מומלץ לצמצמם ככל האפשר חשיפה לגורמים מזיקים מהסוגים האלו כיוון שהם גורמים לשברים בדי-אן-איי שלנו, מה שמגדיל את הסיכון למחלות רבות.  

6.      חיים רגשיים מאוזנים- אנחנו נוטים להיסחף לטלטלות רגשיות לעתים תכופות. חשוב מאוד לאזן את הנטייה הזו ולא להיסחף לתגובות רגשיות קיצוניות מדי, ואם כבר קרתה תגובה רגשית קיצונית לנסות למתן אותה ולחזור לאיזון כמה שיותר מהר; רגשות סוערים מדי מזיקים לבריאות ממש כמו סיגריות ולפעמים אפילו יותר (הנתון המדהים הזה מגיע ממחקרים!).

7.      מערכות יחסים מזינות וטובות- למערכות יחסים יש השפעה מכרעת על הבריאות שלנו. כשמערכות היחסים בחיינו תומכות ומזינות יש לכך השפעה דרמטית לטובה על הבריאות שלנו, לכן חשוב לטפח ולבנות אותן בצורה נכונה לאורך זמן. מערכות היחסים בחיינו הן לא פחות מאשר ההגנה החיסונית על הגוף שלנו (וגם הנתון הזה מגיע אלינו ממחקרים מאוד מעניינים בתחום!).

המלצה חמה ממני- כדאי להיעזר ברשימה הזו כדי לסמן לעצמכם אילו תחומים מצריכים שיפור ותיקון בחייכם כדי שתוכלו להנות מהבריאות הטובה ביותר עבורכם.
ברכת בריאות שלמה ומלאה,

ד"ר ניר ברוש