מבקרים בבלוג

יום חמישי, 16 ביוני 2016



פתרון ממשי לסובלות (ולסובלים) מפיברומיאלגיה ותסמונות כאבים כרוניים

פיברומיאלגיה היא מצב רפואי משבש חיים. השכיחות שלו היא 2-4% מהאוכלוסייה, או בתרגום פשוט אם תגיעו למפגש חברתי של 30 איש, אישה אחת מהן תסבול מפיברומיאלגיה (גברים גם סובלים מהבעיה, אבל פי 20 פחות מנשים).

זו בעיה שמשפיעה על האנרגיה הכללית, פוגעת במוטיבציה וכוח הרצון, ומלווה בסימפטומים של כאבים מתמשכים שמפריעים לכל היבטי החיים- אישיים, מקצועיים, חברתיים ועוד.
מאפיין מרכזי בתסמונת הוא הכאבים והיא חלק מקבוצת תסמונות של כאב כרוני, שפעמים רבות מאוד הסיבה להן אינה ידועה.

אבל...

יש הרבה עדויות שמכוונות אותנו למסקנה כי פיברומיאלגיה, ויחד איתה תסמונות כאבים כרוניים נוספים כמו כאבי גב, כאבי צוואר, דלקות גידים חוזרות, דורבן, כאבי ראש ומיגרנה, נובעות פעמים רבות מסיבות רגשיות.
רגשות משפיעים משמעותית על ההרגשה הכללית שלנו, את זה קל להבין. מה שיותר מורכב להבין זה איך בדיוק רגשות יכולים לייצר כאבים ממושכים, כאלו שמרגישים כאילו שממש יש נזק מבני בגוף, למרות שהבדיקות מראות שאין בעיה נראית לעין.

לכל זה יש הסבר, הגיוני מאוד, שנשען על יסודות פיזיולוגיים איתנים. וחשוב מכך- את אותן תסמונות כאבים שמקורן ברגשות שלנו, אפשר לרפא.

דוגמא לריפוי- אורית שסבלה מפיברומיאלגיה משך כמעט שנתיים
אורית הגיעה למרפאה לפני כשלושה חודשים עם אבחנה של פיברומיאלגיה. היא סבלה מכאבים בלתי פוסקים משך כשנה וחצי. לאחר בדיקה רפואית ותשאול מעמיק שכלל גם היבטים רגשיים בחייה, התבססה האבחנה שאכן הכאבים שלה נובעים ממקור רגשי.

לאחר שהאבחנה נעשתה, ציידתי אותה בכלים לעבודה מודעת עם הרובד הרגשי, שמתוכננים להשפיע גם על הגוף ולרפא את התסמינים. בליווי שלי אורית עברה תהליך עומק שעזר לה להירפא כליל מהכאבים ואת השורות האלו היא כתבה 3 חודשים מרגע תחילת תהליך הטיפול:

"יושבת כעת בשדה התעופה. חוזרת משבועיים ומחצה בחו"ל. אחרי שבוע בו טיילתי נפל לי אסימון גדול. נפל לי האסימון שהטיול הזה מהווה עבורי את החתימה על הריפוי שלי.
נרפאתי!! עכשיו זה רשמי.
 עכשיו זה ברור. 

אני כותבת את המילים האלו עם התרגשות רבה. הלב שלי דופק. כאילו לא עד הסוף מאמין למה שאצבעותיי כותבות. אבל זוהי המציאות.
יצאתי מהארץ עם תיק גב גדול במשקל 18 ק"ג. הסתובבתי בטיול עם התיק הזה על הגב ועוד תיק קטן מקדימה עם עוד 3 ק"ג. וכך הלכתי. קילומטרים שלמים. מטיילת מסתובבת. רואה חווה לא בא לי לעצור. בא לי ללכת. המון. עוד ועוד. ולא הבנתי למה. למה אני הולכת כל כך הרבה ק"מ עם כל המשקל הזה.
הולכת בערים גדולות. הולכת בהרים. והגוף משוחרר ושמח. הגוף קליל. נושא את המשקל בקלי קלות כאילו לא קרה כלום בשנתיים האחרונות. חמישה ימים התארחתי בקהילה מקסימה שחיה בהרים. חייתי איתם ועבדתי בשדה. שעות על גבי שעות עבדתי, ניקיתי שדה שלם מצמחיה. הגב מתיישר ומתכופף מתיישר ומתכופף. הלוך ושוב. שעות.
והגב שלי שמח. והרגליים שלי שמחות. וכל הגוף שלי קליל ומשוחרר ובעיקר חי!! 

יום אחד הלכתי ברגל 20 ק"מ של ירידה תלולה ואז עליה תלולה ואז שוב ירידה תלולה ושוב עליה תלולה. והגוף שלי שמח!
אני מאושרת, אני בהודיה גדולה, פגשתי את ד"ר ניר ברוש לפני שלושה חודשים בדיוק.

כשפגשתי אותו כאב לי כל הגוף. גב מרכזי, גב תחתון, אגן, מפרקי הירך. ישבן ירכיים שוקיים עד האצבעות של הרגליים. הכל כאב.  שנה וחצי של כאב רע, סוגים שונים של כאב שמשתנה. לפעמים כאב חד אימים. לפעמים כאב של זרמים נוראים. לפעמים כאב של דקירות. לפעמים תחושות שיתוק. כל מיני. בליל של כאבים. שנה וחצי של קושי. שנה וחצי של רגשות קשים וחוסר רצון לחיות-

היום אני שלושה חודשים אחרי שהתחלתי את התהליך ואני מבינה שסיימתי סופית את הפרק הזה בחיי.
הטיול  היווה עבורי חותמת למסוגלות שלי. אני חוזרת לארץ עם תחושת הניצחון. אני חוזרת לארץ עם חיוך גדול על פני ועם הודיה עצומה בליבי. בדרך הריפוי בה אני הולכת מלווה על ידי ד"ר ניר ברוש קיבלתי מתנות רבות 
והכאב הפיזי שליווה אותי שנה וחצי נעלם לגמרי..."


איך עושים את זה? איך אפשר להחלים מתסמונות כאב ביניהן פיברומיאלגיה בצורה זו?

לאחר שאני עצמי החלמתי מתסמונת כאבים ממושכת של כ-10 חודשים, הודות לאבחנה המבריקה של ד"ר ג'ון סרנו של תסמונות כאבים שנובעות מהיבטים רגשיים בחיים, הפכתי את דרך הריפוי שעברתי לתכנית סדורה וברורה של החלמה. לצורך כך בניתי תהליך ריפוי מובנה וממופה, בעל שלבים ברורים, שבהם ניתן להתקדם שלב אחרי שלב בצורה בטוחה ומודרכת אל עבר הריפוי המיוחל.

התהליך עצמו מתחיל באבחנה במרפאה, בתשאול ובדיקה רפואיים שבהם אני מאתר ביחד עם האדם את הסיבות והגורמים הרגשיים שמהם נובעת התסמונת. תהליך זה של בדיקה הוא מאוד משמעותי, כיוון שהוא עוזר לחשוף את הסיבות הלא מודעות שמהם מתחילים הכאבים.

לאחר מכן אני מצייד בכלים תובנתיים שבהם ניתן להיעזר באופן עצמאי, ומלווה את התהליך כולו בהכוונה, עצות, הדרכה ותמיכה. תהליך זה הוא לא רק מרפא, אלא גם מאוד מעצים, ובאופן טבעי אין לו כלל תופעות לוואי; להיפך, תופעת הלוואי היחידה שלו היא חיובית לגמרי- יותר ביטחון עצמי, העצמה אישית, ותחושת עוצמה פנימית משמעותית ביותר.

לשמחתי הרבה תכנית זו עזרה ועוזרת לעשרות רבות של מטופלים ומטופלות שסבלו מתסמונות כאבים להגיע לריפוי מלא. תסמונות כאב אלו גרמו למטופלים לסבל רב וממושך, לעתים אפילו של כמה עשורים. אני יכול לשתף שעבורי אין סיפוק גדול יותר מאשר לראות אדם שסובל מכאבים, משתחרר בהדרגה מסבל זה עד לריפוי מלא של התסמונת.

ובהמשך למילותיה של אורית, בהמשך של מכתב השיתוף שלה היא כתבה את המילים הבאות:
"...יש רגעים שאני נזכרת איך כאבתי רק לפני שלושה חודשים. מבחינתי זה נס! נס גדול!!
הייתי בטוחה שאני הולכת לחיות עם הכאב הנורא הזה כל חיי! כך לפחות הבטיחו לי הרופאים. 
קיבלתי דרך להתמודד עם כל כאב פיזי רגשי או רגשי.  אני שוב נושמת בשמחה.
מהמקום הזה אני רוצה לעודד כל אחד ואחת שקוראים מילים אלו. זה עובד!! דרך הריפוי הזו עובדת!! לפעמים זה נשמע לי הזוי שריפאתי את עצמי מהכאב.  אבל זוהי האמת!".


ולסיום מילה אישית אליכם:

אם אתם סובלים גם כן מתסמונות כאבים ממושכות ולא תמיד מוסברות, אני מפציר בכם לא להישאר לבד עם הכאב ועם התחושה שאין מוצא ואין פיתרון. 
צרו קשר ואשמח לשמוע על מצבכם, ולייעץ, ובמקרה הצורך לתאם פגישת טיפול במרפאה. 
זהו פתרון ממשי שעובד, עוזר לאנשים להיחלץ ממצבים כרוניים ומכוון אותם לעבר ריפוי מלא של תסמונות הכאב.
אל תישארו עם הכאב לבד, כי יש ממנו דרך החוצה לעבר ריפוי.
שלחו לי מייל אישי drbroshnir@gmail.com או צלצלו אליי למרפאה לטלפון 072-2713193
ואשמח לעזור לכם,

שלכם באהבה
ד"ר ניר ברוש