מבקרים בבלוג

יום ראשון, 14 באוגוסט 2016




5 מקרי ריפוי מפתיעים

היום אני רוצה לספר לך על 5 מקרי ריפוי מפתיעים ולא שגרתיים.
את חלק מהמקרים האלו עזרתי לרפא בעצמי וחלקם הם מקרים שסיפרו לי עליהם מטופלים במרפאה או אנשים שאני מכיר היטב, אבל המשותף לכולם הוא שמדובר בסימפטומים שהופיעו ונעלמו במנגנון מפתיע מאוד.

כל אחת מהבעיות שנרפאו הן בעיות שנוצרו במנגנון גוף-נפש. במקרים אלו תובנה או הבנה של המצב תרמו להפיכת התהליך ולתחילתו של ריפוי מלא. 


מקרה ריפוי מספר 1- טיניטוס (צלצולים באוזניים)

חברה מתקשרת אליי בערב יום שישי ומספרת שאמה שהגיעה אליה לביקור סובלת מטיניטוס ('צלצולים באוזניים'). שאלתי אותה כמה שאלות כדי להבין האם מדובר במצב רפואי מסוכן שמצריך בדיקת חירום או שיש כאן משהו אחר. 

היא אמרה לי שהצפצופים באוזניים התחילו לפני כשלושה ימים וזו הפעם הראשונה בחייה שהם תוקפים אותה כך. מעבר לזה אמה של חברתי היא אישה בריאה ואינה נוטלת תרופות. לאחר שווידאתי שאין בעיה רפואית מסוכנת שגרמה לבעיה שאלתי האם קרה משהו רגשי לאחרונה בחייה של האם. חברתי אישרה שאכן קרה אירוע משמעותי- סבתא שלה (אמא של אמה) נפטרה בדיוק לפני כ-5 ימים.

בנקודה הזו הצעתי לה להעלות בפני אמה את האפשרות שמדובר בתגובה גופנית לרגשות. הצעתי לה לעודד את אמה לספר ולדבר על מה שקשה לה (באופן מאוד טבעי לאור מה שקרה) ולאפשר מרחב של אוורור ושחרור רגשי.
לאחר יומיים כשהתקשרתי לברר מה שלומה, חברתי סיפרה שכל הסימפטומים חלפו, כמה שעות לאחר השיחה שהן עשו ביום שישי.


מקרה ריפוי מספר 2- היצרות ושתית

מקרה ריפוי עצמי שסיפרה לי עליו מטופלת. אמא שלה זכרונה לברכה, סבלה שנים רבות ממצב רפואי לא ברור של היצרות השריר הסוגר התחתון של הוושט. 

בעיה זו מקשה על הסובלים ממנה לאכול, לבלוע ולעוד תפקודים רבים. היא עברה מספר הרחבות מכאניות של הסוגר התחתון (פעולה פולשנית רפואית) שהקלו עליה בכל פעם לזמן מוגבל.

יום אחד, היא אמרה לביתה שהיא החליטה להפסיק עם הבעיה בכוחות עצמה. היא הבינה שמדובר בבעיית גוף-נפש והורתה לסוגר התחתון של הוושט שלה להתרחב. ממש נתנה לו פקודה. מאז הבעיה נפתרה, ממש כך.


מקרה ריפוי מספר 3- גמגום

על ריפוי זה סיפר לי מטופל במרפאה. כילד הוא חווה אירוע טראומטי כלשהו שמיד לאחריו החל לגמגם. הגמגום נמשך מספר שנים, עד שרופא משפחה אמר לו בנחישות שזו בעיה שמתחילה בראש שלו. לאחר אישור נחרץ זה על ידי הרופא המטפל, וזמן קצר לאחר מכן הגמגום פסק.


מקרה ריפוי מספר 4- אלרגיה

מקרה מעניין של ריפוי אלרגיה בעזרת כוח המחשבה והתובנה.
גבר כבן 40 שנשוי לאישה שהייתה בטיפול במרפאה. לאחר שהדרכתי אותה במספר טכניקות לריפוי בעיה שממנה היא סובלת, בעלה החליט להשתמש באותן טכניקות כדי לנסות ולרפא אלרגיה שממנה הוא סובל מספר שנים. וזה עבד!
מדובר בשיטת עבודה עם המוח שמנטרלת סימפטומים שיש להם קשרי גוף-נפש. לאחר שהשתמש במספר טכניקות כאלו לעבודה על המוח מצב האלרגיה השתנה באופן משמעותי לטובה.


מקרה ריפוי מספר 5- גירודים ופריחה עורית

חברה קרובה חוותה טראומה בעקבות פרידה פתאומית מבן זוג ומיד לאחר מכן התפתחה אצלה פריחה בצד ימין של הגוף. 
לפני כן היא מעולם לא סבלה מבעיות עוריות מהסוג הזה, וכששאלתי אותה מספר שאלות רפואיות כדי לנסות לברר אם היא החליפה סבון רחצה, או לבשה בדים חדשים שאינה רגילה אליהם, או החליפה מרכך כביסה התברר שלא היה שינוי כלשהו חיצוני שיכול היה להסביר את הסימפטומים (לעתים שימוש בחומרים שונים יכול לגרום לרגישות עורית זמנית שמתבטאת בפריחה). 

לאחר שנשללו סיבות חיצוניות חשבתי על הסבר שונה. 

לאחר עוד מספר שאלות התברר שהצד שבו הופיעה הפריחה היא הצד שבו בן הזוג ישן לצידה במיטה. אמרתי לה שיתכן שהיא מגיבה לחסרונו של בן הזוג, כאילו הגוף מבטא את המקום החסר על ידי סימפטום שהוא מפתח בדיוק איפה שהיה אמור להיות בן הזוג. 

יעצתי לה לא לפנות לרופא עור ולתת לפריחה לחלוף מעצמה. ואכן,לאחר כיומיים נוספים הפריחה נעלמה כלא הייתה.


חשוב לומר, לא כל בעיה שדומה לבעיות הללו היא אכן בעיית גוף-נפש. סימפטומים מהסוג הזה יכולים לנבוע מסיבות רבות ומגוונות. יחד עם זאת אבחנה נכונה יכולה לעזור להבדיל מתי הסימפטומים נובעים מתהליך גוף-נפש, ובמקרה כזה ניתן להפעיל טכניקות פשוטות ויעילות שבכוחן לרפא את הסימפטומים.

מאחל לכולנו ימים של בריאות ואיזון מלאים
שלכם 
ד"ר ניר ברוש